[Ubuntu-blindubuntu] apache2 a par otazek

Pavel Vlček vlcekp1 na seznam.cz
Pátek Leden 1 21:50:32 CET 2010

Dobrý den.
Tak jsem úspěšně rozjel apache2, ale všiml jsem si, že mi chybí modul
mysql, takže nemohu používat mysql databázi.
Dá se nějak do vinuxu pro server apache2 někde stáhnout modul pro mysql?
Další otázka je ohledně mých php skryptů.
Dříve jsem je psal v poznámkovém bloku v hlavičce mám charset
windows-1250, v čem je uložil poznámkový blok netuším a když otevřu php
skrypt v editoru screem, nádherně mi zmrší diakritiku.
Neexistuje nějaký editor, který je přesná kopije poznámkového bloku,
akorát v gtk? Nechce se mi přepisovat a překódovat asi 300 souborů.