[Ubuntu-l10n-cs] Hlasování (Was: credits -> ?)

Ondřej Surý ondrej na sury.org
Úterý Únor 13 08:41:12 CET 2007

On So, 2007-02-10 at 18:20 +0100, Petr Tomeš wrote:
> Kdyby fungoval citlivější systém halsování včetně negativní stupnice
> hlasů, vyhráli by zřejmě "autoři" nebo "zásluhy" jakožto preference
> spíše většího počtu lidí než menšího a zároveň výrazu, který by
> "nejméně vadil". Takto vyhrává cosi, co se sice líbí jen o jednoho
> více lidem, ale hlasující pro jiné varianty s ním pravděpodobně až tak
> moc nesouhlasí. Ale to není podstatné.
>
> Takováto hlasování jsou pouhou fraškou (závisející na momentálním
> složení a těch, kteří se rozhodnou hlasovat) vedoucí k výrazu, který
> objektivně nelze ani náhodou považovat za překlad credits (viz
> [...]

Sice mám opět z formy Petrova mailu chuť vyplivnout si oči a sníst je s
kečupem a hořčicí, ale souhlasím s ním, že takto prosté hlasování se
ukázalo být k ničemu.  Kombinace ANO/NE s malým počtem hlasujících vede
ke kontroverzním výsledkům, což se pěkně ukázalo na tomto příkladě.
Výsledkem hlasování o překladu by měl být konsenzus a nikoli výhra o
jeden hlas.

Myslím, že by toho dál měl ujmout Martin jako koordinátor.  (Aneb něco
nadhodit a pak se zbavit zodpovědnosti za výsledek - to mě baví ;-).

O.
--
Ondřej Surý <ondrej na sury.org>  ***  http://blog.rfc1925.org/
Kulturní občasník              ***  http://www.obcasnik.cz/